Bitterljuv...........

Idag har det varit en underbar vårdag, vi har städat både ute å inne, solen skiner fast klockan är över sex, ungarna har hoppat studsmatta, skjutit luftgevär och en av dem har spelat munspel.

Bitterljuv, ett vackert ord som beskriver min känsla just nu. Jag läste nyss ett par rader i en annan blogg skrivna av en klok ung man, hans rader hadlade om tre generationer, en dotter en mor och en mormor.

Å jag tänkte på min egen familj, på min Pappa som inte finns här på jorden längre som inte kan dela min familjs glädje, inte se mina underbara barn, inte följa hur fint vårt hus blir å inte dela min lycka över mitt jobb. Och min Mamma som inte heller delar så mycket av vårt liv, men som förhoppningsvis är lycklig med sitt.

Just när allt är så vackert känns det extra sorgligt att inte dela det.

Nu ska jag snart torka tårarna och mota bort min bitterljuva känsla och fortsätta njuta av allt fantastiskt som jag har.

Å förresten såg jag en Ekorre igår, jag blir alltid så himla glad av det!

Ja visst blir man lite knäpp när våren kommer.......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling