Prioritera!

För flera år sedan krockade den här lilla blåmesen med vårt köksfönster. Jag råkade se det och plockade upp den, sen hade jag den nästan en halvtimme innan den kvittrade till och flög iväg. Jag hade god tid på mig att titta på fjädrarna, det är nog bland det vackraste jag har sett, helt underbara färger, går inte riktigt att beskriva.

Jag mår ännu bättre nu, klarar min stresshantering, med god hjälp, jag har träffat Oskar igen, vi pratade om att välja och att göra listor, inte vilka listor som helst utan speciella listor, Prioriteringslistor.
Alltså jag tyckte ju att jag planerade och skrev listor, jag satt en stund innan jag gick hem och skrev upp allt jag kom på som behövde göras, sen kom nästa dag jag hann aldrig det jag skrivit på listan, jag var missnöjd såklart.
Nu gör jag en prioriteringslista, det viktigaste står först, sen näst viktigast osv, listan kan vara lång, allt behöver inte göras nästa dag!!!

Oskar förklarade att han vet att jag aldrig kommer till jobbet och gör ingenting, jag jobbar ju på i bra fart, så jag komer att göra det jag hinner den dan och det är alldeles tillräckligt.
När en sak är gjord kan jag stryka den, ibland får saker byta plats på listan.
Sen har jag en liten extra lista, på den finns saker som jag kan göra när jag är lite trött i huvudet, på den listan finns ingen turordning, där kan man plocka lite som man vill.

Idag var första dagen med min nya typ av lista, det var otroligt, trots att vi hade möte hela förmiddagen hann jag massor från priolistan och en grej från extralistan, jag blev avbruten av annat (som vanligt) men det funkade bra i alla fall.

I lördags var jag på fina Katrinebergs folkhögskola och spann på slända och köpte lite garn, en mysig dag.

Jag har en ny tröja på gång, min havströja, den ska jag visa nästa gång.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling