Fyra fantastiska dagar...

Jag har varit på Stickstämma......fyra fantastiska dagar med ull, garn och stickfantaster. Det var precis så roligt och inspirerande som jag trodde det skulle bli.
Jag provade på att spinna med spinnrock; svårt men kul, man behöver MASSOR med träning.

Dag två "Måla på garn" , jag njöt hela dagen, det var så fantastiskt kul!! Jag hade med mej grå ullgarnshärvor och kom hem med garn i mina favoritfärger, det var bland det roligaste jag gjort. På bilden syns härvor från alla på kursen. Tack Maria för en underbar dag!!!!

Dag tre var åxå superkul, Ulla lärde oss hur man gör ett stickmönster efter egna mått. Hon lärde oss dessutom massor av trix för att montera stickat och lite annat som är bra att kunna. Ulla gav mej även en liten annan positivare syn på hur jag kan klä mej, önskar verkligen att jag får gå fler kurser med Ulla, hennes stickkunskaper är otroligt stora.

Dag fyra avslutade jag med att sticka "votter" (vantar) hos mysiga Anne-Mor. Hon har så mycket att berätta, om stickning, om livet ja om allt.

Jag handlade såklart lite garn, det blev alpaca som ska bli muddar, två olika sorter, lite nya stickor och speciella nålar med böjd spets för att sy ihop stickat.

Jag är full av beundran för dem som arrangerade Stickstämman, vilket flyt, allt fungerade utan problem, man fick informatiom om allt. Japp fyra dar i stickningens underbara värld, å en sak till som jag har tänkt på, vi var ju rätt många deltagare, men ingen gnällde eller skällde eller klagade, alla var bara glada och trevliga, tänk va stickning är bra för humöret.

Nu ska jag förvalta dessa garner, kunskaper och inspiration som jag hade med mej hem. Ta mej tid att göre det som är så himla kul.

Små knallblå alpacamuddar med knappar, en klar en kvar. Samtidigt som jag stickar på dem klurar jag på tröjan med egna mått som jag ska sticka och så ska jag nysta mitt målade garn och fundera på vad jag ska sticka av det, hm tur att jag har semester.......ja visst ja, måla fönsterbrädor och karmar ska jag åxå hinna å så spela spel å bada med barnen, lite tvätt, städ å matlagning behöver göras......

Det var allt väldigt bekvämt där borta i Önnestad på Stickstämman, där fanns andra som laga mat å sånt, men jag saknade min familj väldigt mycket dom där dagarna å man kan ju inte få allt, så en lagom mix av allt är nog det bästa, om man fick sticka jämt skulle det kanske t.o.m. bli tråkigt.

Nu tar jag ett fönster till så kan jag sticka med gott samvete ikväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling