Ta vara på varandra

"Sakta börjar vi repa oss efter tredje sjukomgången detta året (magsjuka, influensa och nu senast halsinfektion med hög feber) idag är vi feberfria. När veckan började var barnen sjuka, sen blev Jens jättedålig, nästa dag blev hemsk, Arvid hade svårt att andas, på vårdcentralen skickade de oss i ilfart med ambulans till Ryhov, med droppslangar och sladdar tillbringade Arvid natten på IVA, med ständig övervakning, jag sov i rummet jämte, nästa dag hem, då blev jag sjuk, sen blev Arvid sämre och vi hade feberkoll varje timme den natten. Vi har dessutom detta år haft en hundoperation, en annan sjuk hund, en krock med älg och...jag har slutat mitt älskade jobb. Kanske inte konstigt att man känner sig gråtfärdig.

Hur ska man då hitta något positivt med detta (förslag någon?) Jo, det kan väl knappast bli sämre de 8 månader vi har kvar av det här året? Vad kan man lära sej?
Vet inte än, men kanske att ta vara på alla bra dagar å gnälla lite mindre, eller nåt...
Och att vara tacksam för att vi lever, vi är snart friska och medan vi varit sjuka har det blivit alldeles grönt och vårigt ute, kanske skulle gå ut å känna lite på våren."
Såhär skrev jag på FB för några dagar sedan, Barnen mår bra nu och ska till skolan i morgon. Jag hostar å snorar och är TRÖTT TRÖTT TRÖTT.
Ute är det gudomligt vackert, plommonträden blommar och i våra lönnar surrar humlorna.......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling