Underbra ungar och julfunderingar

Idag när jag kom ner i köket sa sonen - Gå och lägg dig igen! Först fattade jag inte varför men sen förstod jag att han och tvillingsystern planerade att ge mig frukost på sängen, jag fyller inte ens år! Åh va glad jag blev, jag låg i sägen och väntade och sen fick jag en fantastisk bricka med kaffe, nybakade scones, pålägg och till och med en liten blomma.

Det var riktigt härlig vardagslyx. Vardagsmys har vi också, våra Laikor har varit på vildsvinsjakt idag och ligger nu härinne och slappar.

Annars börjar jag väl erkänna att det är kanske inte bara höst längre utan julen börjar faktiskt närma sig. Jag tycker absolut inte om när man börjar plocka fram tomtar för tidigt, jag vill inte sätta upp ljusstakar före 1:a advent, vi provsmakar inte julmust och skinka i förväg, jag vill vänta in i det längsta med allt, vilket nästan alltid leder till att jag inte hinner allt i tid. Julkorten skickar jag sällan förrän 22 dec och julklappar slås in natten till julafton och vissa saker som jag tänkte hinna blir aldrig av. För mej är det jul, att vara lite sent ute, inte stressa ihjäl mej, men att en del saker gör man i sista stund. På FB läser jag om stolta människor som redan är klara med alla julklappar och har bakat lussekatter och pepparkakor och visst får dom göra det, men vart tog "här och nu" vägen, om vi gör allt i förväg är det inte risk att det känns väldigt tomt när det är jul på riktigt.............Jaja det viktiga är ju att njuta och försöka få till det så man trivs, sen finns det ju olika sätt, är man klar med allt julfixande så kan man ju börja förbereda påsken redan till Lucia ;)

Mitt fokus ligger just nu på att fixa en soffa till vårt före detta tv-rum som nu är allrum, i den soffan ska man kunna sticka, umgås, ta små tupplurar, läsa och lyssna på musik, den får gärna vara stor och inte för dyr.

Snart ska jag tänka på julen, snart.....................

Kommentarer

  1. Vilka härliga ungar! frukost i sängen...:))) bästa vardagslyxen!:)

    Jag tror på att man skall göra julen på det sätt som man tycker är bäst - hur det än är:) Julen skall ju vara en högtid man njuter av, och så länge man har fokus på det, så får man göra hur man vill:)

    projektet soffan i allrummet låter härligt - att kunna sticka, umgås, läsa och lyssna på musik låter också som bästa sortens vardagslyx:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling