Regnmys å en gullig frissa

 Äntligen! Jag har köpt en väska endast för mina stickprylar, 300,- på rea, ett fynd tycker jag. Nu slipper jag att vimsa runt i hela huset och leta efter måttband, nystepinne och stickmarkörer, jag slipper slösa dyrbar sticktid och jag slipper bli irriterad.
Mina stickor, block pennor, räknare, nålar, virknål, stickmått mm mm allt viktigt har jag nu i väskan, den ska stå nära soffan, där stickar man ju mest.
När man ska ut å resa tar man bara väskan med sig så har man allt man behöver när man hittar det där drömgarnet.... En liten dator får också plats.
Jag funderar allvarligt på att försäkra den, tänk om den skulle försvinna, med kablar, tippar och min fina fina nystepinne, hemska tanke.
Bilden här har jag hittat på nätet, jag gillar hennes frisyr, sist jag var hos min frissa visade jag bilden som inspiration och jag blev verkligen nöjd.
P.g.a semester har det nu gått ELVA veckor sedan jag var där, 8-9 veckor är normalt för mig, det är ju inte bara det att håret växer, jag har också en utväxt som ser grå ut, eller ja den är grå, men jag vill inte vara gråhårig så min frisör Gabi och jag hittar hela tiden nya spännande färger som döljer det grå. På elva veckor växer håret ganska mycket och det är väldigt svårt att dölja utväxten.
Jag hade iallafall en tid bokad på onsdag, MEN jag har en jobbintervju bokad på tisdag, DAGEN INNAN...
Ja vad gör man, går på intervju med gråstrimmigt, solmatt hår som inte går att göra frisyr av, eller sms:ar sin favoritfrissa och STÖR henne på semsetsern. Jag sms:ade och i morse kom ett sms från henne, jag fick en ny tid, på måndag!!!!
Vilken lättnad! Måndagar har hon egentligen stängt men hon ställer upp och jag är så tacksam.

Nu är det så här att vi är klasskamrater, jag har gått hos henne så länge jag kan minnas och vi är kanske mer vänner än kund och frisör, men iallafall jag tycker det är så himla gulligt.

I eftermiddag blir det filmtajm, till minne av Bosse ska vi titta på underbara "Hur många lingon finns det i världen?" å fortsatt stickande på min Bomull-Lin-kofta.
Å så fika hos svärmor, hon ska bjuda på Moccatårta, det har jag inte ätit sen jag var 12 år tror jag.

Så nu gäller det att hålla tummarna på tisdag så jag får jobbet. Sex månader utan jobb är alldeles för länge.

Kommentarer

  1. vilken toppenkompis/frisörska som rycker in för att göra dig fin inför intervjun. Med sådana förutsättningar hoppas jag på det bästa för din intervju!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling