Så bra det blev!

Glöm det där med att sälja garn, jag har ångrat mig, jag kom på något som är mycket bättre.

Jag har gått igen mina garnförråd och rensat ut massor, garn som jag sparat till det där speciella projektet, garn som jag tröttnat på och garn som jag insett att jag aldrig kommer att hinna sticka av. Tre jättekassar  blev det.

 I dag har jag lämnat det i församlingshemmet till syföreningen som ska göra startpaket av det. Startpaket består bl.a. av filt, mössa tröja och lite annat, det distribueras av Erikshjälpen.

Nu kommer mina garner att värma små bebisar ute i världen, bebisar som verkligen behöver en värmande filt. Jag är så glad att jag gjorde det här, av flera skäl, dels att det känns skönt att tänka på att jag faktiskt hjälper människor som inte har det lika bra som jag och dels att det känns kul igen med garn, att jag faktiskt kommer att kunna använda det jag har sparat. Jag hade för mycket det blev som en slags stress istället för glädje, som när man står i affären och ska välja yoghurt, det finns så många så man orkar inte kolla på alla, man vill bara gå ut.......

Nu känner jag att det garnet jag sparat verkligen kan bli något, och att jag då och då kan köpa lite nytt, det var läääänge sen jag kände så.


Bland mina sparade garnerfinns lite lingarn bl.a. några härvor tjockt lin från Yll & Tyll, jag tror färgen heter Lakrits, det skulle kunna bli ett sånt här linne, jag ska provsticka lite......

Nu när det blev så himla bra med min garnrensning är det ju lika bra att fortsätta, jag har alldeles för mycket tyger, gardiner som aldrig blev sydda osv. Och sen kanske jag ska gå igenom böckerna och barnens gamla leksaker och gosedjur. Någon annan kanske kan bli glad av mina gamla grejer istället för att de ska ligga i garderoben, ja en del kläder som jag tänkt spara "tills jag blir smal igen" hm dom är nog rejält omoderna nu och så smal blir jag inte, eller dom där fula kläderna man sparar för att ha när man målar, inte sjutton vill jag ha dom igen. Så visst finns det lite kvar att göra, men jag tycker ändå att jag tagit ett jättekliv i min rensning.

Nu har jag lagt upp men det börjar bli dags för sängen så sticka får jag göra imorgon.


Kommentarer

  1. Vilken fantastisk idé! och vilken underbar känsla av att du har gjort gott! Både för dig och för andra:)

    Att rensa upp bland sina saker är underbart. Röra, och för mycket onödiga saker tar bara energi:)

    och den där tunikan som du har spanat in är väldigt snygg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling