Tjolahopp tjolahej

Jag har hittat den! Min försvunna sjal med mitt specialfärgade Chili Gredelin-garn! Som jag har letat och rätt som det var när jag rotade runt bland garn i en ask så bara låg den där under allt det andra garnet.

Nu har jag virkat klart kanten runt om sjalen så nu återstår "blomfransarna" sen är den färdig. Så fort den är klar ska jag ta kort på den och visa upp den.

Annars virkar jag på en färgglad pläd, i ull så klart. Min treveckorssemester börjar om en (!) dag, det ska bli
underbart! Semestern ska fyllas med bl.a en Mallorcaresa, stickning, virkning, bokläsning, hallonplockning och sovmorgnar.

Efter min semester har jag två veckor kvar på jobbet och ja det verkar ordna sig fint med nytt jobb,
fortfarande en del frågetecken, men jag tror det blir bra.

Har börjat snegla lite på Ayurveda, det verkar väldigt spännande, kommer att lära mig lite mer om det
och prova en del.

Nu måste jag leta rätt på en pytteliten virknål ock klura ut hurdana blommor jag ska virka på sjalen. Å va glad jag är att jag inte hade råkat slänga den :))

Kommentarer

  1. vilken lättnad att du hittade den till slut! så fint det blir när du har virkat små blommor på den:)

    Trevlig semester! skönt att det verkar ordna sig med jobb när semestern är klar:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling