Nu har jag lämnat nycklarna...

I fredags lämnade jag in mina nycklar till Biblioteket, min tid där är slut nu. Det känns sorgligt såklart, att lämna mina fina jobbarkompisar och alla låntagare. Men jag har ett nytt jobb som väntar!!

Visserligen bara ett vik den här gången också men inte var som helst utan på Stora Segerstad där jag jobbade innan. Jag trivdes jättebra både med miljön, kollegorna och eleverna. Skolan ligger otroligt vackert och jag gillar den verkligen. Resvägen till jobbet blir kortare så jag får mer tid hemma. Jag är lyckligt lottad!

Stora Segerstad är ett naturbruksgymnasium med internat, jag ska jobba som ekonomiassistent, med  ansvar för det lilla biblioteket.

Jag vet inte exakt när jag ska börja med tror det blir i oktober.

Jag hoppas jag kan vara riktigt kreativ, pigg och aktiv i väntan på jobb. Jag vill måla, sy, sticka, baka och gå i skogen.

Nu vankas det snart tårta, bakad av sonen (12 år), tänk va bra man har det.

Måste fota mitt senaste projekt, virkad filt i lappteknik. Är riktigt sugen på att sticka vantar nu.

Det blev höst i fredags, tidigare i veckan var det fortfarande sommar men i fredags var det plötsligt höst. Jag gillar verkligen hösten, men vackra löv, ruskväder, kantareller och sticktid i soffan med massa levande ljus.

Jag hoppas på en lång höst och en kort vinter!

Kommentarer

  1. man riktigt anar förväntan över det som skall komma:) så skönt att det ordnade sig med jobb efter biblioteksvikariatet - även om det är ett nytt vikariat låter det toppen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling