Länge sen sist.....



Oj, vart tog tiden vägen???



Det var ju jättelängesen jag skrev nåt här!!



Jag har jobbat, har en praktik hos kommunen, AMO heter det. Jag jobbar som handledare på "Textilen", hit kommer människor som av olika skäl befinner sig ganska långt från den vanliga



arbetsmarknaden. På Textilen syr deltagarna lapptäcken till Röda Korset, stickar, virkar mm.


Mitt jobb är att finnas till hands när någon behöver hjälp, ibland blir det även tid för mej att knåpa ihop ett lapptäcke.





Det känns skönt att ha ett jobb att åka till, fast ganska långt att åka, åtta mil varje dag.


Nu har jag iallafall semster, med sovmorron, sticktid å lite mer bloggande tror jag.


Igår var jag inne på Posh´s härliga nätbutik och hann klicka mej till två härvor.




Grönt såklart, jag är kvar i min gröna period, detta ska bli nån slags sjal. Trekantig eller avlång, tips nån?? Jag är egentligen ingen sjalstickare så det ska inte vara jättesvårt, men inte helt slät heller.


Idag har jag satt upp gröna gardiner i vardagsrummet och det kan bli grönrutiga i köket i morron.


Just nu längtar jag mest efter ny säng, vår säng är en katastrof, vi har pratat länge om det här, men det händer ingenting, just nu har vi svärmors madrass i halva sängen å min gamla i andra halvan, med en nivåskillnad på ca 10 cm, hmmmm, inte så himla romantiskt kan man säja.


I vår familj är jag den som vill att saker ska hända med en gång, Jens är mer sansad å vill fundera å prova, han är ganska klok egentligen men jag är född med väldigt lite tålamod.


Jag ville skynda mej ner till Sovabutikens rea i Halmstad, men nej då, så bråttom ska vi inte ha, morr, jag vill ha en ny säng NUUU!!


Ok får väl sticka nåt istället, nåt svalt, då går ull bort, lin får det bli då, får se vad jag kan hitta....



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling