Posh mjukt grönt å tunnt...

"Take to the Hills" heter den här färgen, den är lite grönare i verkligheten. Ända från Wales har det här garnet åkt, känns lite häftigt. 80% merino 20% bamboo, Lace wieght, från www.poshyarn.co.uk
På söndagkvällarna, kl åtta, kan man om man är snabb handla av deras handfärgade. Sen ligger det i brevlådan ca fem dagar senare.
Jag är inte nån snitsare på "fina sjalar" med massor av krångligheter å jag är nog ingen spetsmänniska heller, men jag älskar vackra färger. Det här ska nån slags sjal med enkelt mönster, (slät å rätstickning är lite för tråkigt). Troligen blir det en avlång sjal istället för trekant. Vi får se när jag har nystat (875 yards).


Den här är jag jättesugen på att sticka, hittade den i ett gammalt Rowan
Magasin tror det är Nr 40. Visst är den härlig................

Kommentarer

  1. Både garnet och tröjan ser jättefina ut.
    Kanske dags att försöka få tag i lite Posh nu.
    Ha de gott
    eva.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling