Man får faktiskt bestämma själv!

Jag har firat min födelsedag och den blev precis som jag ville ha den!

Det var i tisdags, jag hade tagit semester och kunde ta det lugnt på morgonen efter att ha skickat barnen till skolan.

När jag var klar åkte jag till Halmstad där jag hade stämt träff med äldsta dottern (17 år), hon pluggar på gymnasiet och har en liiiten lägenhet.

Vi fikade på Skånska Hembageriet, som är mitt absoluta favoritställe i Halmstad. Resten av dagen strosade jag runt i butikerna och fyndade på rea,
kläder som jag gillade och kunde köpa med 50 - 70% rabatt. Mitt bästa köp var på Rabalder, en tjock stickad supermjuk luvtröja som kostat 799,- blev min för 399,-.

Jag passade också på att byta mobil, nu till en "smartphone". När det började mörkna åkte jag hem och fixade god mat och åt med familjen. På lördag blir det litet kalas med smörgåstårta.

Jag är så nöjd med detta, inget stressande, bakande, fixande, inte massa folk, bara familj å närmaste släkt.

Jag fick en egen liten stereo med trådlösa hörlurar så nu kan jag sticka och lyssna på musik/radio. OCH sambon överraskade mig med en kommande "Romantisk Weekend" på ett bad/spaställe.

En klok man sa för ett tag sedan till mej: - Jag gillar att regissera mitt liv själv. Jag håller med honom, jag har ordnat min födelsedag precis som jag vill ha den, inte som jag tror att andra förväntar sig. Jag tänker fortsätta regissera mitt liv, lagom egoistiskt, utan att göra människor illa. Det är ju bara jag som kan fixa till mitt liv som jag vill ha det........

När jag shoppade loss i Halmstad köpte jag en skrivbok (jag älskar pennor och block i alla former)
i min nya skrivbok ska jag skriva om händelser, känslor men också göra planer, kortsiktiga och långsiktiga. Visste ni att Dolly Parton planerar sju år framåt, och det har ju gått ganska bra för henne ;-))

Dags att fundera vidare på nästa stickning......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling