Om ett hittepåord och en väldans glad nyhet

Först den glada nyheten, jag har fått ett nytt jobb!!!, Det har gått 1½ månad sen jag slutade på Stora Segerstad och jag har inte trivts så bra med att vara arbetslös, jag gillar att jobba och att vara ute bland folk. Det är jättekul att vara ledig för då har man ju ett jobb att komma tillbaka till, men att inte jobba alls är verkligen inte min grej.

Mitt nya jobb är på Gislaveds Bibliotek, jag kommer att arbeta både med ekonomi och ute vid lånedisk, det ska bli så spännande och roligt.

Idag firade jag det med ett besök hos bästa frissan Gabi, hon klippte lite och gav mitt hår en eldig ton.

Vårt nya sovrum håller på att bli klart, väggarna har jag och Maja målat i en Babyblå ton, lite kvar, sen ska det läggas golv, sättas in dörrar och sen kan vi börja flytta in.

OCH DÅ är mitt blivande hobbyrum tomt! Då kan jag börja inreda där, tapeter , golv och allt sånt är klart, nu saknas bara det roliga, själva inredningen, skrivbord där symaskinen alltid får stå framme, hyllor, skåp och lådor för garn, tyg, knappar, pärlor och annat kul. Äntligen ska det bli på riktigt!

Och så det där ordet, det är Arvid (snart 11 år) som har hittat på ett alldeles eget ord: SURSINT visst är det ett bra ord! Ibland kan jag vara ilsken och arg och då säger han
- Värst va du e sursint!! DÅ vet jag att jag behöver skärpa till mej och vara lite trevligare.

På garnfronten har jag precis satt igång ett nytt projekt, jag ska virka en pläd av garnet jag färgade i somras, bilder på det kommer snart.

Nu ska barnen nattas och sen blir det lite virkning i soffan. Tjoho, jag har fått jobb!!!!!!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling