Tjohooo i morron ska jag till jobbet!

I morgon blir min första dag på nya jobbet! Det ska verkligen bli kul, ett kombinerat jobb på ett bibliotek, jag ska jobba med ekonomi och böcker.

Jag har börjat fundera på hur jag ska inreda mitt rum, mitt alldeles egna hobbyrum, som jag ska fylla med garn, tyg, pärlor å annat kul.

Jag gillar Ikea, man kan hitta massor av fina möbler och man får så mycket idéer och inspiration. Jag funderar på deras fina köpmansdisk VÄRDE, bra arbetsbänk och massor av lådor, jämte den vill jag ha en diskbänk, en del pyssel kräver ju vatten (garnfärgning å annat kul). En gammal micro kommer jag också att behöva.

Jag har väntat så länge och det känns så otroligt lyxigt, ett eget rum, jag vågar inte riktigt tro på det............

Idag är det ruskväder igen och igår hade vi årets första åskväder, väder som passar för virkning, stickning och målning.

Målning ja, jag har aldrig varit bra på att rita och måla men nu har jag börjat längta efter att måla, alltså riktiga tavlor med staffli och allt, vi får se om jag vågar ;-))

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling