Det blir aldrig som man tänkt sej!

Kom hem efter en spännande kurs i Jönköping och tänkte äta lite å mysa i soffan, men sonen verkade inte må bra, det visade sig vara en våldsam magsjuka så kvällen och natten blev inte som jag tänkt mej.

Lördagen hade jag tänkt ägna åt bakning å lite pyssel, men jag var så trött så det blev inte heller som jag tänkt mig, söndagen skulle jag iallafall hinna göra en massa julförberedelser, men inte blev söndagen som jag tänkt mej, sonens älskade katt hade våldsamt ont i benet så vi fick åka många mil till jourhavande veterinär, när jag skulle betala blev det inte riktigt som jag tänkt mej utan mycket dyrare.

Sen hade jag tänkt att vi skulle åka hem men vi tog en extra sväng och hittade en bra julklapp. När vi kom hem hade jag tänkt ta det lite lugnt, men sambon tyckte vi skulle måla väggarna i vinterträdgården som snart är klar, så då gjorde vi det, bra men inte som jag tänkt mej.

Egentligen är det ganska mycket i livet som inte blir som man tänkt sej, kanske ska man inte tänka så mycket utan se vad livet har att bjuda på å ta chansen när den kommer.

Nu tänker jag tända tre ljus och bjuda familjen på kvällsmat, får se hur det går. Å katten Nisse är bättre i benet, det känns gott. Bilden på Nisse hade jag tänkt lägga in på rätt håll, men den blev uppochned ;)

Kommentarer

  1. Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig. Ibland blir det bättre, ibland sämre:)

    och även om din helg inte blev som du hade tänkt dig - så verkar det ändå ha slutat bra:)

    Skönt att katten blev bättre i benet! och eftersom du skriver familjen, så antar jag att sonen också mår bättre:)

    Hoppas att veckan blir som du har tänkt dig ändå, och att du hinner med alla julförberedelser utan allt för mycket stress:)

    SvaraRadera
  2. Tack!

    önskar dig en riktigt god jul också!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling