En paus från ledigheten

Dags för en paus i ledigheten, två dagar på jobbet blir det. Det känns ganska skönt att åka iväg å göra något annat, träffa lite andra människor och kanske låna en ny bok.

Jag är periodare med böcker, eftersom jag jobbar på bibliotek har jag ju alla möjligheter att låna massor och ibland bär jag hem jättemånga böcker men sen vill jag lämna tillbaka allt och börja från noll igen.

Efter mina två dar på jobbet är jag ledig fem så en riktigt tjock bok att försvinna in i skulle faktiskt vara mysigt.

Jag är inne på sluttampen på min stickvirkade Astridkofta, jag ska virka några rutor till sen är det dags för montering, den är ett osäkert kort, antingen blir den en härlig favorit eller en besvikelse, men den kommer att bli färdig (vilket inte alltid är självklart med mina projekt). Varför vissa saker blir färdiga medan andra aldrig blir det vet jag inte, men jag tror att variation är nyckeln för mig. Varierande teknik, färg och ibland även olika garnkvalité hjälper och delmål är också bra. Min Astridkofta har allt det där; rätstickade stycken blandat med små mormorsrutor i melerat NORO garn plus lite inslag av lin. Ja när den är klar kommer en liten bild.

Nu dax för lite frukost innan jag åker till jobbet, tur att jag jobbar sent pass i dag så jag kan ta det lugnt på morgonen, kanske t.o.m hinner virka några rutor......

Kommentarer

  1. kul att du tänker göra klart din kofta:) jag väntar ivrigt på en bild:) och visst är det bättre och roligare med flera olika moment i ett stickprojekt! det finns ju dom som löser det genom att ha flera stickprojekt samtidigt:)

    jag har läst väldigt mycket böcker i mitt liv. så till den grad att jag numera blir fort uttråkad av böcker som inte är välskrivna oavsett genre:) så jag kan förstå att du kan tycka att det är mysigt att kunna läsa en god bok när du har så många sammanhängande lediga dagar:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling