Gröööönt...

Funderar vidare på den fina Sandnes-koftan.      Men, nu tänker jag helt andra färger, vilket ju är det vanliga för mig, jag brukar alltid välja egna färger.

Jag tänker gröna toner, tror jag har en Bohuströja som spökar någonstans inne i huvudet som inspirerat mig till färgerna. Än så länge finns de bara i mitt huvud, jag har inte hittat något bra garnalternativ med många gröna toner. Jag tänker att en sådan färgkombo måste göras ute i en garnbutik, man kan inte beställa på nätet. Man måste välja och lägga jämte , plocka bort och byta ut, fundera länge kanske köpa med något extra nystan och göra provlappar.

Ett riktigt härligt projekt alltså, där färgkomponerandet är det roligast av allt, ja just ett sådant projekt behöver jag nu. Ett sånt där som man går helt in i med massa känslor.

Det finns flera skäl till att jag behöver det just nu;

Min sambo byter jobb och börjar resa, vilket betyder ensamma kvällar.

Jag har engagerat mig politiskt, ja just det i ett parti som har med grönt att göra.....

Jag ska dra ut två gamla mjölktänder och få proteser med titanskruvar, så det är lite synd om mig ;-),
och vad kan trösta bättre än ett medryckande stickprojekt.

Jag vill bli nykär i min härliga hobby och då krävs det något alldeles speciellt.

Min plan nu är att åka till Göteborg (dan efter jag dragit ut mina mjölktänder) ja vi får se hur jag mår,
så jag ska kolla i förväg vilka butiker som är möjliga, vilka garner som finns.

I mönstret rekommenderas Sandnes Mini Alpakka, och stickor 3. Kanske kan man ta bottefärgen i ett garn och mönster i ett annat för att få tillgång till fler färger.

Är det någon som har några förslag är det välkommet.

Nu ska jag försöka hitta en bild på den där Bohuströjan som spökar i min hjärna. Återkommer....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling