Lite ljusglimtar bland molnen...

Nu börjar jag se lite ljusglimtar här och där.....

Dottern har flyttat och har det bra, hon är ju fortfarande min dotter även om hon inte bor här.
En klok kvinna sa till mig; Ditt barn har jobb och egen bostad, det betyder att du/ni har slutfört ert uppdrag och lyckats! Var stolt över det! Det är så det ska vara.

På jobbet går det åt rätt håll, jag har pratat med min chef om stressen jag känner, om hur jag mår. Jag har fått hjälp av min fackliga kontakt.
Igår träffade jag Oskar som är psykolog på AME (arbetsmiljöenheten).
Vi pratade om mitt jobb och hur jag kan tänka för att sortera. Vad jag måste göra, ska göra, kan göra och inte ska göra. Om vad som inte är mitt ansvar och att jag kan välja.
Han är min nya hjälte ;-)

Jag är trött så trött, jag har inte alla svar, men jag vet var jag ska vara och vad som är jag och vad som är viktigt. Det har det här jobbiga året lärt mig, resten av året kommer att gå åt till återhämtning, att bli pigg och kanske till och med njuta lite........

Njutning kan ju vara så mycket, äta och dricka gott, kanske som "gäst" hos dottern och hennes sambo, sova gott, vara ute i naturen, sticka och sy, umgås med hela resten av familjen som fortfarande finns här.

Jag ser fram emot resten av det här året, jag tror det kommer att bli riktigt bra!!


Kommentarer

  1. Så smart att prata med chefen!! Det är verkligen att förbättra sin situation:) Bra att du fått träffa en psykolog som kan hjälpa dig rätt:)

    Ta hand om dig nu, och njut för fulla drag av livet:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling