Hur sjutton stavar man till fräsch??

Ja hur stavas det egentligen, fräsht eller fräscht. Strunt samma jag får skriva att jag har gjort en ny pigg blogg istället.

Eftersom mitt fanatiska stickintresse har försvunnit nånstans långt bort kändes det som om jag antingen skulle lägga ner bloggen eller göra om den lite å nu blev den så här.

Just nu är jag ju inne på tyger å lappteknik å så, men även cardmaking å så försås inredning, alltså färg, golv, tapeter, gardiner, kuddar, möbler å sånt.

Igår var mitt hobbyrum färdigspacklat och jag målade det vitt, det ska på tapeter sen, men för att få en alldeles jämn yta under tapeten målar jag vitt en gång. Jag ska ut å ta en bild sen. Majas rum är åxå snart klart för vitmålning, där pågår tapetval för fullt.

Jag ska försöka lägga in lite mer bilder igen, på allt möjligt kul.

Mitt måbra-projekt går ganska bra, på fredagar åker jag till underbara Spenshult på bassängträning och ikväll ska jag på min första qi gong. De andra dagarn försöker jag lägga in stavpromenader eller nåt annat.

I lördags tog vi med barnen till Stadsparksbadet i Borås, hur kul som helst, men oj va trött man blev.

Det här är mitt nya projekt, ett lapptäcke som ska ligga i soffan när det är klart. Det var så vacker ute så jag tog ut alla nytvättade tyger å la dom i snön....



Kommentarer

  1. Hej, de vikiga är ju att du mår bra, inte att du stickar, men de kommer nog tillbaks lite senare
    =)
    Må så gott de går
    Eva.

    SvaraRadera
  2. så spännande med en ny inriktning på bloggen! jag kan se på din "want to do list" att du kommer att kunna fylla bloggen med intressant innehåll i den takt du orkar och tycker är roligt länge till:)

    så vackra tygerna är i där dom ligger i snön!

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns som en spännande nystart, på alla plan, det enda som är samma är min Jens, fast jag är lite nykär i honom...

    SvaraRadera
  4. Kul att se att du kommit igång efter frånvaron. Håller med ovanstående att du har en härligt lång lista så det kommer att bli spännande att fortsätta följa dina eskapader. Men framför allt är du en hjärtligt härlig person - man blir så glad av att läsa din blogg vare sig det handlar om promenader, utflykter, stickning, mat mm så Fortsätt upptäcka livet!!! kram Beppe

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling