Min tröja...

Oops, det där ser ju konstigt ut, men om man ligger ner å tittar ser det bättre ut ;-)).
Det där är iallafall mina Rowangarner som förhoppningsvis ska bli en egen variant av "Lorelei".
Jag gillar inte att följa mönster helt, utan måste göra lite egna varianter, den här flätresåren hittade jag i den mysiga boken STICKA MERA av Paula Hammerskog & Eva Wincent.
Garnet här i flätresåren Wool Cotton från Rowan är riktigt trevligt att sticka i, jag kommer att använda det även i kragen, som kanske får bli polo. Jag älskar polokrage om den inte sitter för hårt, det är så skönt med nåt varmt runt halsen, om jag inte har polo använder jag nästan alltid nån typ av sjal eller halsduk.
Jippi, fick just ett mejl från adlibris, mina böcker är skickade å kommer troligen på måndag, jag har beställt tre:
Knit Two av Kate Jacobs, fortsättningen på Livets Aviga och Räta som var en underbar bok.
Start Spinning av Maggie Caysey, förberedelse för spinnkursen i höst.
Magnificent Mittens and Socks av Anna Zilboorg, för att ha nåt att njuta av å kanske sticka ur.
Knit Two är på engelska, ska bli spännande att testa, är det jobbigt att läas på engelska eller helt ok, vi får se, om det är ok kommer jag att beställa den tredje boken av Kate Jacobs som heter Knit the Season.
Jag håller på att försöka få reda på om Julia Roberts verkligen gjort film av första boken, det stod nån stans att den ska ha premiär i september, men jag vet inte om det är sant.
I morron blir det bröllop, nej inte mitt bröllop, det är vänner som ska gifta sej, dom är så goa ihop så det känns jättekul att dom gifter sej. Grattis till er!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling