Tävling

www.stickverkstad.blogspot.com kan man tävla om fantastiska stickor.
Jag har inte läst bloggen innan så det ska bli spännande att följa den.

Idag verkar vädret vilja att jag ska sticka lite på min Lorelei, en vacker tröja i Rowangarner skapad av Amanda Crawford. Jag använder Wool Cotton och Felted Tweed, foto kommer snart.

Wool Cotton är spännande, trevligt att sticka i å absolut o-stixigt. Jag kan aldrig följa en beskrivning rakt av utan måste bara ändra, här har jag hitills bytt ut några färger, lagt till en färg, bytt kvalité på en färg, uteslutit paljetter och pärlor och ändrat resåren. Kanhända ändrar jag kragen å kanske nåt mer. Förlåt Amanda, men säljer man sina mönster så är det en risk man får ta.

Jag fortsätter att sticka sakta å tänker att den här får ta tid, lite nytt tänk för mej, men om det nu är så roligt att sticka varför inte njuta lite på vägen å njta länge. Stress finns nästan överallt, jag vill inte ha det i min stickning som är avkoppling å terapi för mej.

En annan sak som får ta tid är spinna, jag har hittat en kurs i att Spinna å Karda i höst å vilken lyx den är i Unnaryd, en kvarts resa hemifrån med bil. Jag håller tummarna för att den blir av, tror det var i början av oktober. Jag har varit på väg att gå andra spinnkurser men det har alltid kommit saker i vägen, nu hoppas jag att det ska bli av på riktigt!!!

Nu regnar det på riktigt duktigt utanför så det är väl bara att följa vädrets makter å börja sticka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat