Sysugen...

Mina grytlappar är gamla och slitna,de här underbara tygerna ska få bli nya grytlappar hos mej.
Tygerna kommer från Panduro i deras Tilda-serie, jag är sugen å att beställa lite större bit och sy gardiner i något av dem.

När jag var i Pandurobutiken köpte jag fina små ullnystan i olika färger, det ska bli mitt påskpynt, istället för fjädrar i riset ska jag göra ulltussar, idén har jag fått från bilder på Fårfest i Kil.

Igår var en underbart solig dag så jag passade på att sticka lite ute på altanen och samla lite nya fräknar.

Detta ska bli min Astridkofta, en kombo av stickat och virkat



Man blir både glad och lite nykär av våren, så idag köpte jag en present till mannen, inget märkvärdigt bara två nya T-shirtar, men jag tror han blir glad för han gillar absolut inte att shoppa kläder, eller shoppa nåt annat heller. Han tycker att man går in, tar det man ska ha, betalar å sen fort ut.

Hmm, shoppa är en konst å kul är det åxå, men det tar tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling