Våriga blommor och vintriga muddar.

Det här är mina fina muddar, mönstret och materialet kommer från


Ulla Engquist på Speciell. Jag gick på kurs för Ulla i somras och då köpte jag ett litet kit med garn och mönster, de var roliga att sticka, sen blev de liggande med 5-6- trådar kvar att fästa, fattar inte varför jag gör sådär.....men nu är de iallafall klara, kan ju använda dem nästa vinter.

Garnet är alpacka och jag tror att mönstret från början kommer från muddar som fiskargubbarna hade för att inte få in vatten i ärmarna.


Nu har jag fått in lite vår i köket, Pärlhyacinter är riktigt våriga blommor.

Idag har det varit solsken och så varmt att jag kunde sitta ute på altanen och sticka och odla lite fräknar.

Konstigt med fräknar, när jag var tonåring var jag missnöjd med fräknarna men nu gillar jag dom verkligen.

Nästa vecka ska jag på kurs, denna gången blir det Skånskt Yllebroderi, det har jag varit sugen på länge. Jag har t.o.m. ett riktigt rejält lager broderigarn från en utförsäljning.

Jag vet vad jag vill brodera sen när jag övat lite; från en annan kurs har jag ett par tovade tofflor som skulle bli jättefina med yllebroderi.

Nu ska jag ta ett par varv till på min Astridkofta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling