Vårvåfflor!

Våren har kommit och vi kunde äta våfflor ute på altanen!! Efter en stund blev det molnigt, blåsigt och kallt, men vi fick iallafall sitta i solskenet och äta en liten stund. Det är precis som om man liksom tinar upp både på utsidan och insidan när solen börjar värma och fåglarna kvittrar.

Sen kom sonen med en krokus som han plockat ute, å va glad jag blev, ännu ett vårtecken!
Jag behöver all sol och glädje jag kan få just nu, hela familjen har haft magsjuka och jag saknar mitt jobb alldeles förfärligt.

Nu hoppas och väntar jag på att få komma på intervju på något av de tre jobb jag har sökt.

Jag är inte alls bra på att vara hemma, visst finns det massor att göra, både trista saker som tvätt å sånt och roliga saker som att sy, måla och sticka, men jag saknar eleverna och alla arbetskamraterna jag passar helt enkelt bäst till att jobba.

I väntan på nytt jobb ska jag iallafall plocka fram min kära symaskin och sy nya köksgardiner, det kan vara ett sätt att bli glad och så ska jag ut å gå, varje dag!

Nu ska jag gå å kolla om jag fått några nya fräknar.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling