Liite sömnig

Ja, lite sömnig är jag idag, vi var på Trettondagsaftonskalas hos mysiga vänner igår. Vi hade så roligt och maten var fantastisk. Vi började med räkröra och avocado,sedan fick vi Porterstek på färskt rådjur med potatis, sås, gelé och brysselkål.Efterrätten var hemlagad ostkaka med jordgubbar och grädde, Mmmm.

Tiden sprang iväg jag tror faktiskt att klockan var över två när jag äntligen kom i säng, jag var chaufför så det blev inget starkare än kaffe att dricka men sömnig blir man ändå.

Jag har börjat klura på vad vi ska bjuda på när de kommer till oss.....

I morgon är barnens sista dag på jullovet sen kommer allt att bli som vanligt, eller inte riktigt för snart byter sambon jobb.

Å så är det ju snart min födelsedag, jag håller tummarna för att jag får semester.

Februari brukar jag inte gilla alls, då längtar jag bara efter vår men det brukar bli vått å kallt o inte alls vårlikt, så nu har bestämt mig för att fylla februari med mysigheter och trevligheter så den inte alls känns jobbig.

Det kan ju vara allt möjligt från små saker som att tända levande ljus ofta, måla naglarna i knalliga färger, träffa vänner lite oftare eller lite större skaer som att bjuda sig själv på en fotvård eller massage.

Fler trevligheter kan ju vara stickcafé, stickkurs, nytt stickprojekt ja det finns mycket.

Nu längtar jag efter en kopp te å sen sängen.

Kommentarer

  1. vilken trevlig kväll! vilken fantastiskt god mat! jag kan förstå att du vill bjuda tillbaka lika trevligt:)

    jag gillar dina planer för februari - att göra om en trist månad till en månad full av småsaker som gör den bättre! det är förutseende och smart!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling