Hjälp, jag kan inte välja garn!

Den här vill jag sticka!
Den e bara så snygg. Den finns i Drops 113, modell 7. Här är den stickad i Bomull-Lin färg 2.
Nu till den stora frågan, skall jag sticka rakt av i det garnet, hm jag gör ju aldrig det, jag brukar alltid ändra nåt, färg, garn eller så. Är det nån som har stickat i Bomull-Lin? Hur är det?
Man kan göra den i Yll & Tylls Grovlin, jag hittade en underbar handfärgad lila, men dels är lin hårt att sticka i å garnkostnaden skulle bli över 1000,- så jag får hitta nåt annat. Tips nån?

Jag vill fira midsommar i den, då ska den ju vara vit, ren bomull typ Paris känns lite tråkit, eller?
Man kan blanda Safran och Cotton Viscose å ändå göra den vit, eller göra den i dubbel Silke..........
HJÄÄLP så här velig brukar jag inte vara. Det enda jag vet är att jag vill sticka den, den var min favorit redan när man kunde rösta på vilka modeller man tyckte dom skulle ta med.

Imorron packar jag väskan för på fredag är det ju dags för min resa till Danmark. Tänk att
jag ska få vara i Vivian Höxbros ateljé igen, ibland är livet alldeles extra trevligt...............

Kommentarer

  1. Ha det så bra i Danmark. Jag ser fram emot att läsa om äventyret!
    Kram
    Eva i Lund

    SvaraRadera
  2. jag älskar bomull-lin. men..

    jag har använt det vid två tillfällen: första gången hade jag en masktäthet på 22x28 och det blev hemskt!

    andra gången hade jag en masktäthet på 18x24 och då blev det underbart:)

    den modellen ser ut som om den blir bäst med mycket fall. om jag var du så skulle jag nog välja ett garn som är lite "tungt" för att få rätt utseende på modellen. cottons viscose och silke skulle antagligen få modellen att se fantastisk ut...

    jag älskar lin, och har precis stickat 1 tröja och en kofta i drop's lin (fast jag har inte bloggat om det än...) nackdelen är att det inte har något "fall" så jag misstänker att rent lingarn inte skulle bli så smickrande för just den tröjmodellen.

    det skall bli spännande att se vad du väljer

    SvaraRadera
  3. Tack Heidi!

    Jag funderar vidare, men två trådar är nog en bra ide, Cotton viscose som är så blankt å så silke som ser lite strävt ut, ja kan nog funka.

    Evalinah

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling