Jag blir så glad när jag ser en ekorre!

Våren har varit och är alldeles extra fin i år tycker jag, så mycket sol å värme så här tidigt är ovanligt. Det har blivit många stunder ute på altanen redan å det är så mycket kvar av vår å sommar. En dam jag pratar med ibland säjer att man njuter mer av sol, fåglar å naturen ju äldre man blir, det kanske är sant, iallafall blir jag lycklig av fåglar som kvittrar, buskar som blir gröna och den lille ekorren som smet över vägen idag när jag skulle träna, enligt min lilla bok om Djurens Språk av Carina Solöga Högman betyder Ekorren;

Ut med det gamla och in med det nya.
Min gåva till dej är upptäckarglädje.
Gör dej av med det gamla och skapa därigenom nya möjligheter.

Jaha, vad menas med det........................Jag älskar den där lilla boken, man får tänka till å sen tolka det som man själv vill.

Idag är en sån där dag när det gör ont, å jag helst ville stanna hemma från träningen, men jag åkte iallafall, när jag skulle duscha efteråt, hm ingen handduk, men istället för att bli arg (som jag brukar vid såna tillfällen) så tänkte jag, bra då kan jag unna mej 10 minuter i solariet nere hos frisören (ja jag vet att det är farligt, men jag vill bli brun i år så jag solar lite i solarium).

Jag är stickvimsig, jag börjar å repar upp, jag testar att kroka, det är jättekul, en liten stund å sen repar jag upp det. Sen funderar jag på mer saker att sy, sen packar jag undan tygerna å symaskinen. Ibland är jag bara vimsig å vet inte vad jag ska sticka...........

Men på fredag ska jag på en liten utflykt till Vivian Höxbro å där lär jag nog få massor av ny inspiration. Jag ska gå en kurs om FÄRG, (det blir min tröst för att jag missa Grötö). Bara för att jag ska göra det här roliga så missar jag en tvådagars kurs med Lena Hammarlund på Hemslöjden i Halmstad, min önskekurs om att SPINNA....................

Nu borde jag göra något nyttigt som att diska, hänga tvätt eller betala räkningar, usch va trist, kanske jag ska kolla va YLL&TYLL har för nyheter istället så blir jag glad å då går det lättare att göra nyttigheter sen, eller..........

Vad var det nu Ekorren sa; Ut med det gamla å in med det nya............Betyder det att jag ska börja sticka på nåt nytt kanske, eller städa garderoben??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling