morronäventyr


I dag gick jag ut på äventyr, jag gick ut för att njuta av våren, inte gå fort med stavar, inte hinna en viss sträcka på tid, men inte heller promenera sakta, utan lufsa på i skön takt å lyssna, titta å njuta.

Jag gick in i skogen å upp till det lilla torpet, en dansk familj äger torpet och kommer ganska ofta å njuter av sin lilla röda stuga.
Jag har alltid trott att vägen tog slut här, men idag upptäckte jag en ny spännande väg.

Jag var bara tvungen att ta en bild på dom härliga påskliljorna , men sen bestämde jag mej för att utforska min nya väg.

Jag lämnade den lilla stugan bakom mej och fortsatte gå.

Det var alldeles tyst förutom skogens ljud, småfåglar som kvittrade, skogsduvor som kurrade och tranor som skrek.

Efter en stund kom jag fram till en öppen plats, det kändes nästan som om där hade funnits ett hus tidigare.

En hög med gamla brädor låg jämte vägen, en del var gråa, en del hade rödfärgen kvar och i en satt en ritkigt gammal spik............





Jag vet inte vad det är med gamla brädor, men jag tycker dom är såå vackra.





















Lite längre fram fick jag se två rådjur, kanske bara 20 m från mej, när dom fick se mej studsade dom in i skogen.

Det här ska verkligen bli en ny vana, att ta vara på morronen med en runda i skogen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling