En härlig dag....


Igår var en riktigt härlig dag, med sol, god mat, vänner å en hästpromenad i skogen. Arvid fick klättra runt i en riktig pansarvagn. Fanny fick rida på en snäll häst, det blev en runda i skogen, med vacker natur å fågelkvitter och som bonus fick jag dagens motion.


I stallet bodde en jättesöt katt å flera andra fina hästar.
Medan vår värdinna fixade jättegod mat fick jag sitta på kökssoffan å sticka, snacka om härlig dag. Aktella stickningar just nu är Fanny å Arvids luvtröjor i mitt"USA-garn", ärmar å luvor kvar nu, sen blir det bilder på dom.
Som om det inte var nog med att sticka har jag plötsligt fått för mej att jag ska sy kläder. Tack vare Eva i Halmstad hittade jag till Tyghuset Anki i Halmstad. Vilket ställe, en stor lokal full med spännande å roliga tyger! Denna gång handlade jag tyg till en vårjacka (det med små trianglari lila, grönt å turkos) härligt lila foder till jackan å jättefina knappar. Plommonfärgat jeanstyg till korta jeans, randigt och blommigt tyg till två toppar.


Vi får väl se hur resultatet blir, om det blir bra kommer bilder på färdiga plagg. På bilden med dragkedjan har färgerna blivit lite tokiga, dragkedjan är svart å tyget plommomfärgat.
GLAD PÅSK !!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling