Målning å minisemester



Vi reste till Köpenhamn å lyckades pricka in en dag med solsken, målet var Zoologisk Have å där var verkligen fint. Fanny å Arvid fotade varenda djur, vi gick å gick i många timmar å sen fick vi lite mat.
När vi skulle tillbaka till hotellet kom vi på att vi skulle gå, men uj va långt det var, alla var trötta å hade ont i benen men till slut kom vi hem till hotellet å vårt 4-bäddsrum. Ungarna tyckte det var spännande att bo på hotell.


Dagen efter regnade det så vi gick på museum, Nationalhistoriska blev det. Där fanns så mycket spännande att titta på, vi kollade mest på grejer från vikingatid, bronsålder å så.
Just nu är det målning som gäller, alla brädor till innertaket i vinterträdgårn ska vitlaseras så jag har fullt upp. Med hjälp av bra värktabletter ska jag klara detta. Det tar ju en del tid från spinning, stickning å bloggande, men snyggt blir det. Vitlasering är så snyggt, ljust å fint å ändå ser man ådringen på träet.
En liten stund på kvällen stickar jag iallfall, just nu på vantar. Jag har pillat ihop ett eget mönster, kommer bild nästa gång. Jag väntar på ett litet paket från Wålstedts, jag ska nålbinda vantar och har beställt deras ullgarn Skimmer. Alltid så kul att få paket och spännande att prova nytt garn.


Jag har köpt lite böcker både begagnade och nya, skriver om dom när jag har fotograferat.


Nej nu är det dags för ett pass i "måleriet".




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling