Sex meter upp, hjälp!


Nu siter det där, taket å det blev så fint, jag kämpar mot min höjdskräck å klättrar omkring å laserar balken i mitten, kolla vilket fint "handtag" Jens gjorde till mej. Det känns ganska skönt att övervinna såna där rädslor, man blir liksom lite stolt. Det är faktiskt nästan sex meter ner till golvet i vinterträdgårn. I morron ska jag stryka den en gång till sen är det åxå klart.
Mitt nya uppdrag är att måla utebrädor med riktigt härlig Falu rödfärg. Jag blir glad av rödfärg, den känns så äkta å svensk på nåt vis nästan som ull.
Stickning då? Jo lite grann blir det, jag håller på med ärmar på barnens luvtröjor, mönster å garn från Jimmy Bean, USA. Kanske mitt dyraste garnköp nånsin, men tröjorna verkar bli snygga, dom är kul att sticka, det är ett uppifrånochnermönster, raglanärm å luva. Jag tänkte vänta med bilder tills dom är färdiga.
Sen måste jag erkänna; jag har köpt mer garn, igen, i garnaffären som ska läggar ner köpte jag grå ekoull, massor av nystan, ska bli en tröja till Jens, jag har nämligen haft sån tur att jag råkade bli kär i en man som gillar att använda stickade ulltröjor........ Visst är det mysigt när ens projekt blir uppskattade och flitigt använda.
Jag håller på å klurar lite på hurdan tröja han ska få, med flätor eller andra mönster, vi får se.
Nu är det dags för ett par brädor till innan jag får ledigt för kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling