Bruna, jag ????

Har bytt optiker, igen, å nu hoppas jag att dom kan ge mej bra glasögon så jag slipper titta ner under glasögonen när jag stickar. Dom e iallafall väldigt trevliga å dom log fortfarande igår när jag lämnade tillbaka mina fem provbågar å lånade hem sex nya. Ja jag har svårt å bestämma mej, glasögonen ska ju sitta i mitt ansikte varje dag i ett par år. Men nu tror jag att jag har hittat rätt, å dom e bruna..........jag har inget brunt, inga väskor, inga skor nä ingenting.

När optikern plockade fram dom här sa jag först, nej inga bruna, men så blev jag lite nyfiken å provade å nu här dom här mina favoriter.

Innan optikerbesöket var jag hos min bästa frissa å vi bestämde att jag skulle ha, ja vad ska man kalla det, eldrött, orange, koppar eller ja vet inte men det lyser nästan i mörker å jag bara älskar det. Jag blir pigg av det.

I går kväll var en härlig kväll jag var hemma hos min danska väninna, hon bjöd på räkor, vi fika å åt små bitar av mörk choklad med citronbitar, mmmmmmmmmmmm gott, å så pratade vi , å hon visade sina stickprojekt, en myskväll som varade länge, Tack Lisl!

Idag ska det regna hela dagen, jag å Maja ska angripa Varbergs butiker å bl.a. hitta skor, det är både roligt å svårt. I Varberg finns, ja vad heter nu den affären, det har jag glömt, men dom säljer både garn å pärlor!!! Jag behöver faktiskt nya pärlor.

Snart lååånghelg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling