Fanny å jag

Mamma, kan vi inte pärla?, sa Fanny. Jo det är väl klart man vill pärla, särskilt när mn har köpt nya vackra gröna pärlor.
Fanny gjorde två fina armbamd å jag gjorde ett grönt halsband.

Jag vet inte vad det är men jag kan inte få nog av grönt, jag vill bara ha mer å mer.

Ja jag får väl erkänna, jag köpte lite garn igår i Varberg. Jo det blev några nystan grönt. Mjukt varmt Drops Alpaca, kanske blir en liten sjal med gröna pärlor. Jo så blev det några nystan sockgarn. Ja men det är ju alltid bra att ha hemma.
Annars blev det inte så jättemycket shoppat. Vi var i flera skoaffärer å letade vita finskor åt Maja, men alla skoaffärer hade massor av svarta skor å så i alla möjliga färger, men nästan inga vita, jag är fortfarande lite chockade, det känns så fånigt, snart sommar å inga vita skor på hyllorna. Varför har dom inga vita skor????
Nu känner jag att det är dags för en liten stund i soffan, MEN ska sticka på trädgårdströjan eller virka på kassen????
Ja kassen är i Drops Muskat Soft, enkel å kul, om jag virkar på blir den snart klar. Bilder på den kommer nästa gång, kanske färdig då...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling