Förberedelser...



Massor av förberedelser har vi. I morron är det skolavslutning för alla tre. Ja vi slutar lite tidigare här p.g.a. renovering av skolan.




Maja slutar nian!!!
Fanny å Arvid slutar tvåan.
Å de e mycke som ska fixas, man måste ha klänning å skor. Håret ska vara extra fint. Naglarna måste glänsa.
Jag handlade jordgubbar idag, till tårtan, dom doftade underbart!
I tisdags kväll tog jag ledigt från familjen och åkte till Hemslöjden i Halmstad, där var stickcafé, fika å en härlig kvinna från Nordnorge som berättade om sameslöjd, ett speciellt vantmönster å annat spännande. Jag träffade på flera stickvänner åxå, en urmysig kväll tyckte jag.

En bit på väg har vi kommit med tapeterna i mitt alldeles eget rum, snart dags att bestämma vad jag ska kalla det; syrummet eller hobbyrummet låter lite tråkigt, men textilverkstan låter för
proffsigt, ja jag får klura lite på det.
Idag när jag köpte blomma till Maja hittade jag en begagnad byrå i blomsteraffären, ja lite konstigt eller hur, iallfall köpte jag den, den kommer att passa fint i mitt rum, vit, lite sliten å jättegullig.
På stickfronten går det sakta framåt med min gosiga trädgårdströja. Jag köpte en grön härva på Hemslöjden, garnet hette FÅRÖ (mm härligt namn på garn), färgen var nån slags olivgrön, tror att et ska bli en sjal, kanske ihop med andra gröna garner, det får mogna lite....
Nu är det hög tid för en kopp kaffe å en liten bit mörk choklad å kanske nåt varv på trädgårdströjan, eller...kanske nysta lite Fårö, jag gillar ju att nysta, det är så mysigt med min fina nystepinne å så garnet runt armarna, då kan man stå, gå eller sitta å nysta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling