Så här underbar var himlen för fem dar sen, det var härligt, men idag är det härlig på ett annat sätt; gräset å träden är lite grönare, det är lite ruskväder ute å man kan mysa inne med levande ljus å varma sockar.

Jag stickar vidare på trädgårdströjan, den är urmysig, garnet är så mjukt å jag tänker på små alpacabebisar......men nu har jag börjat längta efter en sjal, kanske i Malabrigo Lace, grön mmm.

Undrar vad det betyder när man bara längtar efter mjukt å ljust grönt...........

Idag har jag torkat golv å putsat fönster i Majas nya rum å imorron börjar vi bära in möblerna för hennes rum är: FÄRDIGT!!!!!!!!!!!!! Såklart kommer bilder på resultatet. Maja har valt allt själv tapeterna, möblerna å småplocket. Så himla härligt första rummet klart i vårt byggprojekt!

Så nu är det dags att tända ljus, fixa mat (Spaghetti å Köttfärssås på begäran av Arvid) å hälla upp ett glas rött till mej, det får bli mitt sätt att fira första maj, å sen sticka såklart.

Tittar ut genom köksfönstret å ser det där krispiga, våriga gröna, å det är såå vackert, kanske det är därför jag vill sticka i grönt, för att fira våren, om jag måste välja bara en favoritårstid blir det våren, ja absolut våren.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling