Jag väljer att se det som är bra !



Ännu en ledig dag, med sol, sovmorron å det bästa av allt, efter den här kommer två lediga dar till!


Vissa ledigheter behöver man mer än andra och detta är absolut en sån, ni vet när man bara orkar en dag till bara för att man vet att sen kommer lediga dagar.


Ibland kan andras konflikter och besvärligheter smitta av sej på folk runt omkring, och om det håller på länge så blir det ganska jobbigt även om besvärligheterna inte rör en själv.


Då gäller det att se allt det andra, allt det som är vackert, härligt å alldeles underbart, som t.ex. mannen man älskar, barnen som man åxå älskar, våra goa hundar, vårt fina hus (som blir klart nån gång) å som ligger precis där vi vill bo.


Å så att dottern fått ett sommarjobb och att hon trivs med sin utbildning.


Det finns mer; dagen efter skolavslutningen är det ledigt igen i en vecka och den ledigheten ska delvis användas till en tripp till sonens favoritställe High Chaparral, det ska bli spännande att sova bland Indianer och Cow Boys.


Å det finns ÄNNU mer, mitt lilla stickäventyr, fyra dagar i garnets tecken. Där på Stickstämman ska jag äntligen så lära mej att spinna på spinnrock, som jag har längtat efter i flera år!


Igår kväll var en sån där härlig kväll, en sån där kväll när man inte vill gå in, fast sen kom myggen å då ville man verkligengå in. Men innan myggen kom lagade jag Tacos ute å det var jättekul! Så nu måste vi nog utveckla altanen lite till ett utekök, vi har en gasolgrill med kokplatta, men det behövs nån slags bänk, till avställnings- och arbetsyta. Det blev nästan lite TV-kock-känsla å det var jättekul, så mer matlagning ute i sommar.


Nu börjar det bli dags att fixa frukost till den där mannen jag skrev om, han är ute å sågar nåt, vet inte riktigt vad, kanske några fina plankor till mitt nya utekök som han inte vet att han ska bygga................


Idag ska jag träffa min fina frisör, hon ska klippa sonen sommarkort å så får vi prata lite, och jag får lite sticktid där i hennes soffa. Va himla bra jag har det, det gäller bara att inte glömma det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling