Stickläxa

Jag jobbar på med min stickläxa, vantmuddar inför kursen på Stickstämman. Min kursledare heter Annemor, vilket härligt namn, det låter snällt på något vis.

Nu är det så roligt att sticka så jag vill fortsätta, jag vill såklart sticka hela vantarna, nu är snart mudd nr 2 klar och sen är det bara att vänta till juli.


Stickor 2,75 en helt perfekt stickstorlek för mej å mitt garn, lade först upp på st 3, men det blev inte bra, tänka att så lite kan göra sån skillnad. Jag älskar mina Knit Pro, hala, blanka och med vassa spetsar dom här är lite kortare, bara 15 cm.


Får nog ta en liten titt bland garn å mönster, kanske jag kan göra ett par andra vantar medan jag väntar på att få sticka klart mina "kursvantar".


Jag försöker fortsätta att välja att se allt det "braiga" i mitt liv, att inte bli upprörd för saker som egentligen inte är mitt problem, det går ganska bra och känns skönt.


För ett tag sedan när livet kändes lite jobbigt brukade jag läsa en bön varje morgon, den låter ungefär så här:


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,


mod att förändra det jag kan


och förstånd att inse skillnaden



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling