Leeeedigt....



Igår firade vi systersonen som tog studenten som byggare, härligt att se all glädje å så fina dom var i kostym och studentmössa.


Idag firade vi första Metardagen på flotten som Jens byggde förra sommaren. Vi grillade korv å Arvid fick en aborre, lite läskigt det där med mask på kroken, men jag slapp sätta på dom.



Går å klurar på nån ny stickning, jag har virkat ett tag nu bl.a. en TonyIrvingsjal, men trots att virkning är lite kul ibland så kommer det aldrig att bli lika lockande som stickning, inte för mej, jag är stickerska, så det så!


Jag tycker att nålbindning är lite kul, men inte som stickning.


Just nu vill jag ha något i ull (såklart), tunnt garn och något mönstrat, alltså flera färger. Kanske dags att plocka fram mina Isaager-garner och få till något. Har kollat runt lite bl.a. på Ravelry men "allt" är antingen enfärgat eller randigt eller enfärgat med flätor. Var finns tröjor med roliga mönster i många färger?


Jag får sticka sockar så länge tills det rätta dyker upp.


Jag njuter verkligen av att vara ledig, visst gillar jag mitt jobb men det kan bli lite mycket ibland, så nu är det verkligen härligt med nästan en hel vecka ledigt.


Nu dags för en riktigt sen kvällsmat å så lite stickning.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling