Så mycket bättre...

Ja, jag mår så mycket bättre idag, jag har samlat solsken på altanen och ser fram emot mitt frisörbesök på onsdag,

Förra veckan hade vi lite pysselkväll på jobbet, Scrapbooking var planerad och jag gjorde en slags Shabby-chick-låda, det var superkul, jag gillar verkligen att göra så det ser gammalt och slitet ut. Det är skönt att verkligen gå in i grejer så där, slippa avbrott och störningsmoment. Vad ska jag ha i lådan då? Det vet jag inte än, vi får se.

Idag har jag sått lite frö och planterat om växter, det mår man också bra av, det är nåt med växter som gör att man mår så bra.

Jag har en dröm om att göra vår trädgård fin, att ha en plan och en ritning, sen får det ta tid att genomföra men just att ha en plan skulle kännas bra. Vår trädgård är väldigt stor (en gammal åker) så den skulle behöva delas in i mindre "rum". Men det är svårt, att planera i huset eller ett handarbete det kan jag men trädgård är jag osäker på, jag vet massa växter jag tycker om, men hur man ska placera dem och sköta den, hm skulle behöva gå en kurs.

Steg 1 får väl bli att mäta vår tomt och rita in huset, sen kan man ju göra hundratals skisser, detta får bli planeringsår. Jag vill gärna ha en häck eller ett staket som ramar in hela tomten, fler träd, växter som doftar och lockar hit fjärilar och humlor, det ska finnas många sittplatser och mycket kryddor ska det också vara.

Vi har en damm, där vill jag ha nya fiskar och nån gång ett vackert växthus.....Ja allt det där vill jag ha, men jag vet att det tar massor av tid att sköta så det måste finnas med i planen att trädgården ska vara lättskött.
Dessutom måste ja komma överens med mannen om vad vi ska ha och inte ha, han gillar mest gräs och träd, blommor är inte hans grej, eller ja han tycker det är fint men han vet inte vad de heter eller hur de ska skötas.

Ganska högt upp på min önskelista står Kaprifol, sån där som luktar gott på kvällen, och lavendel, jag doftande blommor vill jag ha.

Kanske det finns något program till datorn som man kan ladda ner, precis som när man ska bygga kök.

Just det, ett litet hönshus finns också med på min önskelista.......

Kommentarer

  1. så skönt att du mår bättre! och så fin lådan är! en riktig prydnad!

    ja, det där med växter är bra när man vill må bättre:) och sen är det ju extra roligt när det växer och ser fint ut:)

    jag har ingen trädgård, men det låter som om du har en bra plan. Kaprifol luktar underbart, och lavendel är inte helt fel det heller:) Men när man vill skapa en vacker och praktisk trädgård kan en bra början vara att läsa böcker, kanske titta på trädgårdsbloggar... och på det sättet på en idé om vad man bör tänka på, och lära sig av andras misstag:) och sedan se vad som kan hjälpa dig att skapa din perfekta trädgård:)

    SvaraRadera
  2. Ja bloggar låter kul å böcker har vi ju på jobbet :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling