Dansa fuldans...

Nu har det öppnats paket, ätits tårta, grillats korvar och dansats "fuldans" som på bilden här. Å vad är nu fuldans, jo ungarna försöker dansa så fult, tokigt å knasigt dom bara kan, det var himla populärt.
Fanny å Arvid har fyllt åtta år och jag tror detta blev en av de mest lyckade födelsedagarna. Kul kalas, presenter som gav upphov till uppspärrade ögon, vilda tjut å stor glädje. Arvids favorit var en "riktig" pilbåge och Fannys bästa var fina block och konstnärspennor.

Igår var sista kalaset med mormor, moster, "morbror" och kusinerna och när det var dags för dom att åka hem övergick den härliga sensommardagen helt plötsligt till riktig höst, det mörknade, började blåsa å så kom regnet. Det kändes skönt på nåt sätt att få glida in i hösten, få slösa med stearinljus, ta på varma sockar å kofta å så klart kasta sej över stickningen som blivit lite åsidosatt ett par dagar med allt födelsedagsfirande.

Jag gillar höst, med oranga löv, härlig luft å trattkantareller på nåt konstigt sätt känns det som man får mer tid trots att det mörknar fortare.

Ikväll ska jag fästa trådar på min Karismasock eller kanske sticka på sock nr 2, å så tror jag det blir en stor kopp te, te är väl åxå lite höstigt. Jag såg ett par virkade vantar på någons blogg, måste leta rätt på dom igen för dom var såå himla fina, är inte min vita månad slut snart........

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling