Pannkakstårta


Färdig! Det tog två dagar att sticka halsduken i BULKY så underbart mjukt 50% alpaca, 50% wool, st 12. Garnet "luddar" lite på kläderna men det kan jag stå ut med, det är så varmt, mjukt å vackert. Jag kanske syr på några knappar längst ner på den rätstickade kanten.

Garnkostnad för en härlig halsduk: 342,- helt ok tycker jag för det fina garnet. Får se hur den håller sej när man använder den. När min vita garnmånad är slut kommer jag att köpa garn till vantar också.

Måste också säja att det var trevligt att sticka med Knit Pro "tippar" å kabel, jumperstickor nr 12 blir alltid tunga, klumpiga å stora. Med 41 m per 100 g blir det nog inte tal om nån tröja i garnet (vågar knappt räkna ut vad en sån skulle kosta) men jag kan tänka mej en tröja på dom här tolvorna, kanske dubbel Eskimo kan funka. Hjälp, jag kommer attha en himla lång inköps/önskelista när min vita månad är slut.Hm jag kanske inte sparar nåt på det här......


Måste bara visa Arvids lilla Pannkakstårta a la Findus (katten alltså). När jag skulle steka pannkakor tog han cykeln å fösvann, sen kom han tillbaka med en burk blåbär som han plockat i skogen. Det känns skönt i hela mej när sånt där händer, tänk att få ge sina barn en sån uppväxt
det är lyx för mej.
Nu borde jag städa inför Fanny å Arvids födelsedag (8 år) på lördag, men jag är såå trött, motståndet är enormt. Imorron är det final på Hälsoutredningen, då ska jag resa till Halmstad å få min "dom". Det ska bli skönt när det är över, det tar all min kraft å lite till. Men nu gäller det att se framåt, om 16 dagar är det dags att åka till Spenshult. Där hoppas jag på ny energi å glädje, dagar med träning å samtal, kvällar med stickning, vila å varma bad. Det måste bara bli bra, fast jag kommer att längta ihjäl mej efter Jens å barnen. På helgerna får jag "permission" så jag ska nog klara det.
Om jag blundar lite i soffan kanske orken kommer tillbaka, eller.................



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling