Mamma, vill du lära mej sticka?



















I måndags kväll fick jag den näst bästa frågan i mitt liv tror jag (den bästa är ju såklart när mannen i ens liv kryper ner på knä, tittar en djupt in i ögonen å frågar........ ja ni vet), nja det var inte den utan detta var min dotter Fanny, snart 8 år som sa; - Mamma, kan inte du lära mej sticka? Ååå jag blev så glad.
Nästa dag satte vi igång, Fanny valde ett ettrigt grönt Eskimo, hon fick st nr 12 å jag la upp maskor, jag visade räta maskor, å sen stickade hon!

Det var härligt att se, visst blev det en del tappade å vridna maskor men hon stickade.

Efter ett tag kom vi överens om att det skulle bli muddar, jag vill ju alltid att allting ska bli nånting å det tror jag är ganska viktigt i början.
Maja, 15 blev överlycklig för nu slipper hon mina påhopp om att hon ska sticka (hon tycker det är urtråkigt, snyft).
Nästa överaskning kom nån dag senare, Arvid 8 år kom in å la något på köksbordet å sa;



- Mamma jag har gjort ett spel!




Vi provspelade och det funkade såå bra (luffarschack).

Min stickgömma kom på posten, den är så fin och har redan varit med på senaste resan till Varberg, å igår kom mitt senaste garn från Chili Gredelin (å här skulle jag ju haft en länk, men jag vet inte hur man gör, är det nån som kan hjälpa mej å förklara?)
Ja iallafall garnet var jättefint,fast lite tunnare än jag trodde, ska provsticka lite å se om det kan bli en Annas Axelvärmare (här skulle ju åxå vart länk) Morr, blir arg på mej själv när jag inte kan saker, måste ta tag i det!
Jag har höststajlat min blogg lite, jo jag byter hårfärg ofta åxå.........Jag råkade slarva bort min besöksräknare, men det gör inget för nu vet jag ju att Ni kollar bloggen.




























Kommentarer

  1. Fin blogg du har!
    Jag kan inte få till så fin bakgrund som du har, men länka kan jag. Jag gör så här : När du ska skapa ett nytt inlägg, markera det ord som du vill länka och sedan trycker du på knappen uppe där du har teckensnitt, Abc, m.m En grön knapp med någon svart krumelur (om du lägger muspekaren så står det länk på den ).Då kommer det upp ett fönster där det står hyperlänk, där du kan klistra in adressen till den sida du vill länka till. Hoppas att du förstår, man kanske kan göra på fler sätt, men detta är det enda jag kan.

    SvaraRadera
  2. Tack Tina! Jag måste genast prova. Å så måste jag kolla din blogg.

    Hälsar
    Evalinah

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling