Inne på mönster

Jag beställde en samlingsbox med Familjen Macahan till oss i julklapp. Jens är nog Zeb´s största fan och Arvid älskar cowboys å Vilda Västern. Han föreslog igår att vi ska hyra stuga på High Chaparall till sommaren....
Iallfall ger dom här filmerna massor av sticktid på Jens Alaskatröja för vi ska ju titta alla tillsammans. Ikväll är det Göta Kanal 3 åxå så då får jag ännu mer tid till stickning.

Nu är jag inne på den roliga delen, den med mönsterstickning, såklart på rundsticka, jag använder nästan bara rundsticka å strumpstickor, gillar inte långa jumperstickor å aviga varv.

Snötäcket växer varje dag å även om jag försöker vara ute lite mitt på dan så är det mysigt att stanna inne å sticka. I morron blir det ett litet avbrott i stickande för en runda till jobbet, men sen är det ju helg å mer sticktid.

Konstigt ibland hinner man ingenting men nu tycks det finnas lite extra utrymme för just stickning i livet. Å faktiskt blir man ju lycklig av det så jag stickar väl på.

Dags att traska tillbaka till soffan, snart börjar Kanalkampen å garn har jag ju......

Gör når roligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling