Vårkänslor och Älgspaning

Lite vårkänslor börjar sprida sej och jag planterar om min Gardenia.


Hoppas på att den ska bli riktigt stor och kunna bo i vår vinter-

trädgård (som inte är färdig än).


Nu vill jag ha små krokusar och pärlhyaciner i köksfönstarna.

På radion säjer dom att det är två tredjedelar kvar av vintern så jag får göra min egen vår inne.





Våra Laikor Scoth (svart) och Beyla var ute på lite älgspaning idag, nu ligger dom å pustar ut på golvet.


Jag blir lite påverkad av alla som ska göra klart UFO´s hela tiden så i eftermiddag sätter jag mej nog med nåt sånt litet projekt, kanske mina pulsvärmare ska få bli klara idag.......


Snart födelsedag, jag har ju tagit ledigt från jobbet för att det verkligen ska bli min dag. Har inte riktigt bestämt mej för hur jag ska fira, antingen stanna hemma å bara sy eller sticka, eller ta en tur till stan (Halmstad) för lite shopping å fikning, hm, svårt beslut.


Nej nu är det hög tid att fixa middag, blir nåt med köttfärs idag.

Kommentarer

  1. Vilken underbar bloggbild du har!!!! Skulle jag lätt kunna ha som en tavla på jobbet just nu exempelvis.!! Jag blev jätteglad när jag såg den.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling