Meningslöst men jätteviktigt

Det här med listor är ju kul här kommer en som jag kallar :

Meningslöst men Jätteviktigt
  • Jag vill ha en sked med Långt skaft i kaffet (fast jag inte har i nåt socker)
  • Jag vill helst ha luva på tröjor och koftor (fast jag har inte luvan på huvet)
  • Jag har inte mössa även om det är kallt (frisyren kan ju bli förstörd)
  • Grädde smakar mycket godare om den är vispad (nej jag tar inte i socker)
  • Jag vill köpa garn på härva å nysta själv (det känns mer äkta)
  • Jag gillar inte glitter i julgranen (men vi har det ändå)

Det finns säker många fler saker som man envisas med fast det egentligen är ganska meningslöst. Men om jag känner efter så gillar jag mina meningslösheter, för dom gör mej till mej.

Snart framme vid mönster på Alaskatröjan ska försöka hinna dit ikväll, laddar för Villy, Matte å Mija på Bygglov, dom e bara bäst!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling