Nygammal kärlek.....

Jag har börjat med Grimslätt, jättekul att sticka!! Men det har inte blivit så mycket sticktid.

Idag är en sån där dag som man helst vill vara utan, allt bara känns trist å besvärligt å man är både arg å lessen fast man vet inte riktig varför man är lessen eller vad man är arg på, ibland brukar det hjälpa att tvätta håret å liksom rensa bort det negativa, ja det är sant, prova själv.

Men idag hjälpte inte ens det.............så sätter man sej vid datorn för det brukar ju va såå kul att kolla bloggar å få nya tips om garn, mönster å annat, men neej det funkar inte heller. Så tittade solen fram, det brukar verkligen få mej glad men inte det heller. Ja , kanske man måste ha såna här dagar för att fatta hur bra dom andra dagarn är, när man är glad å positiv å tycker att livet är härligt, ja så är det, den här trista dan behöver jag för att njuta lite extra imorron, eller.........

Åsåå den här nygamla kärleken, alltså han e bara så härlig å man blir pirrig i kroppen när man ser eller hör honom, å hans ord gör mej alldeles varm i hjärtat å jag vill bara höra mer, men vem e han då?? Jo Håkan Hemlin i Nordman!!, med Py Bäckmans texter vilken absolut underbar kombination, hans hesa röst, musiken som är så äkta på nåt sätt, jag bara älskar det.
Min första skiva köpte jag -94, jag spelade den jämt, sen kom en till å sen glömde jag nästan bort musiken, å nu helt plötsligt hittade jag den på nytt.

Här kommer ett litet smakprov:

Och jag ser på dig i smyg
Hallondoft i klänningstyg
smyger runt din vita kropp
i gräsets varma famn
nära kommer närmare
och stunden griper tag

Mer jag vill ha mer
jag vill äga allt jag ser
nu och bara nu
just när himlen faller ner

Det är bara såå bra!!

Å nu vet jag vad jag ska göra för att må lite bättre, lyssna på Nordman så klart, å så några varv på Grimslätt. Å ikväll ska jag å Arvid (sonen) ha Robin Hood-kväll, han har precis upptäckt Robin Hood å hans tvillingsyster är på pyjamasparty, så då kan behöva mysa lite med mamma.

Jag tar nog en liten kort promenad också, kanske jag får lite föraning av vår...........

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling