Pyssel, sprattel å virkning



Vi har precis kommit in efter en skön promenad i den fluffiga fina snön. Beyla har tränat lite jakt, först följde hon efter ett par älgar å sen bytte hon till ett vildsvin. Husse hade bössa å pejl med sej men inget blev skjutet, älgarna får man ju inte skjuta, å vildsvinet släppte hon, hon jagar ju inte på riktigt än, hon är ju bara 8½ månader, men det skadar inte med lite lätt träning.
Vi hade ju lite pyssel Fanny å jag, här kommer lite bilder på resultatet.
Fanny målade krukor, den ena blev en jättefin pennburk, hon klistrade filt i botten på krukan så den står fint. Den stora krukan har hon tidningar i, hon nar precis upptäckt Scrap Booking å då behöver man ju massor av bilder.

Jag målade åxå krukor, allt i vitt å sen klockade jag fram alla möjliga "garnverktyg" det blev ganska snyggt om jag får säja det själv.

Nästa steg är att stoppa alla rundstickor i små cd-fodral, sätta etikett på med nummer å längd å sen ställa ner dom i en cd-låda.

Jag älskar lådor, mappar å ja alla pappersvaror, men dom måste vara snygga.
Jag gillar när nyttoprylar är snygga, då får man liksom dubbelt så mycket för pengarna. Ja det kanske ska bli dagens ord;

"VARFÖR KÖPA EN FUL DISKBORSTE, NÄR DET FINNS SNYGGA.........."

Så här blev det med CD-lådan (nej den är inte full med färdigsorterade rundstickor), lite trångt, eller hur, men det känns ändå kul att ha sina kära "verktyg" framme som inspiration å en liten markering, att här bor en Stickerska.

Jag kan förstå män (för det är väl mest män) som fyller garaget eller verksta´n med fantastiska verktyg i mängder, en del kanske dom inte ens använder, men det känns ändå bra att äga dom å visa dom för kompisarna, för precis så är det ju för oss (ja vi som är lite galna i stickning å sånt) vi vill köpa dom allra allra finaste stickorna, dom allra bästa måttbanden å fina väskor å fodral att ha dom i, å när vi träffas vill vi visa vilka fina verktyg vi har, precis som grabbarna...............

Idag har jag prata med min sjukgymnast å vi bestämde att jag ska"sprattla" i varma bassängen två gånger i veckan, det liksom känns i kroppen att nån stans där framme finns våren å lite piggare blir man när man ser ljuset, snön hjälper ju till å igår kollade jag klockan då var hon tio över fem å det var inte mörkt HEJJA!!!
Ursäkta den suddiga bilden, men så kan det bli när man står på ett ben å tar kort på sin egen fot.
Igår virkade jag klart en botten till min Eskimoväska, det blev en rund för jag orkade inte räkna ut hur jag skulle göra en oval.
Så nu ska delarna virkas ihop å sen ska jag fixa foder, handtag eller kanske axelrem eller kanske båda delar. För att den ska bli extra stadig tänkte jag göra en pappskiva att lägga i botten mellan fodret å ytterväskan å så kanske nånting med en knapp å så dragsko å snodd, oj det lär nog dröja innan den är klar........men det gör inget för jag har ju roligt medan jag gör den. Fler bilder kommer!

Kommentarer

  1. Snälla Evalinah, kan du inte komma hem till mig och styla min stickhörna....:-))

    Så supernyggt du har det. Jag blir grön av avund!

    Maria i Falkenberg

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad när jag läser din blogg.
    Här har våren stannat av nu har vi snö. Det har vi inte haft på hela vintern.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling