Solsken ger energi!



Växlande solighet i två dagar! Helt underbart!!

Solen ger verkligen energi å glädje. Fanny å Arvid har en kompis här å dom e alldeles prilliga. Nu var jag tvungen att skicka ut dom lite innan dom river huset, dom är åxå fulla av solenergi.

För ett tag sen skrev jag om mitt nya rum som jag ska få, ett rum som är bara mitt, där jag kan sy, sticka, måla å framför allt förvara alla mina skatter, ja alltså garn tyger, knappar, stickor, papper, pärlor å annat värdefullt.

När jag tittar på den här bilden (tagen idag) inser jag ju att det är inte riktigt färdigt än...........Just nu används mitt rum
till förvaring av spik, skruv, elkablar å en del som jag inte ens vet vad det är. Fönsterna är just nu igensatta med plast å på väggarna är det än så länge bara spont, sen ska det på gipsskivor å på dom ska jag sätta tapeter, visst är det himla kul att välja tapeter!? Här kommer jag att välja ljusa, nästan mesiga tapeter. Itaket vill jag ha vitlaserad panel, golvet vet jag inte än.
Här står dörren lite öppen å där ser man att det är solsken.
Nu är mina rutor till väskan färdiga, trådarna är fästa, jag kollade på Beck å fäste trådar igår. Beck är en av mina favoriter, säja vad man vill om Mikael Persbrandt, men han är så himla skön i rollen som Gunvald, igår kväll va han bara bäst!!! Jag saknar förresten danska Mordkommisionen, var nästan ännu bättre än Beck, där finns ju åxå en riktig goding som va med i senaste Bondfilmen. Sen älskar jag Wallander men det ska vara med Rolf Lassgård, han är åxå riktigt härlig. På sommaren måste jag bara se Morden i Midsommer.
Hoppsan, nu blev det ju en massa om deckare å härliga män (man får faktiskt titta även om man är lyckligt kär), fast jag skulle skriva om min Virkade väska. Ja nästa steg blir väl att fixa ihop alla rutorna å så hitta på nåt käckt foder, med många fickor. Jag kanske är lite knasig men jag inbillar mej att det blir lättare att hitta i en väska med ljust foder, jo för då blir det inte så mörkt inne i väskan............eee, ja vet inte, jag hittar aldrig i mina väskor ändå, men det beror nog på att jag har alldeles för mycket grejor i. En kille jag känner kallade min väska för "sommarstugan", jag förstår inte riktigt vad han menade.
Nu är klockan snart fem å det är fortfarande inte mörkt Yippi!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling