Arvids Rånarluva



















Oj va svårt det var att ta kort på svart, men här e den iallafall, Arvids rånarluva, jag fick flera tips från "listorna på Yahoo" mönstret hittade jag här:


Jag använde Lima 100% ull, från Hjertegarn, svart, det gick åt två nystan + lite från ett tredje, jag stickar lite lösare än "medelstickerskan" så jag gick ner ett halvnummer till st 4,5.

Luvan var jättekul att sticka å gick ganska fort, å det roligaste av allt var att "ungen" själv bad mej göra den å vi kollade mönster tillsammans

Jag funderar på att sticka en "jägargrön" jaktluva till Jens, men jag undrar hur det går om han möter en gris i en sån luva, jag tror grisen dör av chock.


Jag ska försöka övertala Fanny att modella lite i sin nya mössa, men hon vill inte gärna vara med på bild.

Yes, med lite övertalning fick jag ta en bild, viss e hon gullig i
sin "mössa med häng", hon har varit med å valt mönster och garn. Den här modellen hittade vi i Svarta Fårets mönsterhäfte nummer 415.

Fannys mössa är också stickad i Lima, å även här bytte jag sticka, från 5,5 till 5. Mössan är stickad fram å tillbaka på en rundsticka å sedan hopsydd.
Jag som ALDRIG har mössa själv är lite sugen på en lika dan till mej, här ligger två nysatan felted tweed från Rowan i en fin blågrön färg, dom kanske får bli en mössa till mej......

Nu är det nog dagsa för en kopp kaffe
Stickhälsningar Evalinah




















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling