Varning ! personligt å lite sorgligt


Häromdagen köpte jag äntligen en skiva med Cornelis Vreeswijk, i många år har jag tänkt köpa någon av hans skivor men det har inte blivit av förrän nu, den kostade 59,-, det är otroligt billigt tycker jag! För bara 59,- blir jag glad en massa gånger, för det blir jag av den här skivan.


Å så blir jag lite lessen för när jag lyssnar på låtarna kommer jag att tänka på min Pappa, jag tror det är när Cornelis visslar, min pappa var bra på att vissla å han älskade musik. Så här är det med min pappa; vi har alltid stått varandra nära, vi har jobbat ihop i perioder och han har alltid funnits där när jag har behövt någon. Han har lärt mej otroligt mycket om en massa saker i livet å jag vet att han älskade mej lika mycket som jag älskade honom.

Den 6 april 2004 dog han, efter fyra år med cancer, han kämpade hårt men den striden vann han inte, han var bara 70 år.

Jag har varit förtvivlad å arg, nu har väl den värsta sorgen och ilskan försvunnit, men jag saknar honom så, det är så mycket som jag vill att han skulle fått se, sånt som jag vet att hans kulle blivit glad för, mycket med barnen, vårt hus å en massa annat.

När han var sjuk kunde jag ju inte alltid hälsa på honom, men jag skickade massor av vykort, ibland flera i veckan, jag skrev om vardagliga mysiga saker å jag vet att han uppskattade dom.

Jag är så tacksam för att jag tog mej tid att hälsa på så ofta jag kunde, ringa, skriva alla dom där korten, å berätta att jag älskade honom, för då gjorde jag ju iallafall nåt, sjukdomen kunde jag ju inte göra något åt. Jag fick även förmånen att sitta hos honom å hålla hans hand den natten han dog.

Jag kommer alltid att sakna honom å ibland känns det som om han sitter jämte mej i bilen eller är med mej på kontoret.

Om det är så att man kan se bloggar i himlen så - Hoppas du har det bra Pappa!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling